ANSVARLIGT SPIL

Selskabet (som defineret i Brugeraftalen) leverer Tjenester og Software (som defineret i Brugeraftalen) som et underholdningstilbud til brugerne. Selskabet leverer et ansvarligt spillemiljø til brugerne. Det er Selskabets ønske, at brugerne betragter og anvender Selskabets Tjenester og Software som underholdning. Selskabet er ikke ansvarlig for noget direkte eller indirekte tab, som brugeren måtte lide i forbindelse med brug af Selskabets Tjenester og Software. Selskabet stiller værktøjer til rådighed for alle brugere, således at de kan begrænse og administrere deres spil – men det er brugeren selv der er ansvarlig for vurdering af hvor store beløb brugeren er villig til at risikere.

Selskabet anerkender sin pligt at forebygge tvangs- og vanedannede brug af Selskabets Tjenester og Software samt at forhindre mindreåriges adgang dertil.

I den forbindelse har Selskabet implementeret følgende virksomhedspolitikker og -værktøjer:

  • Legitimationsprocedure
  • Beskyttelse af mindreårige
  • Forebyggelse af ludomani
  • Selvregulering
  • Frivillig eksklusion

Legitimationsprocedure

For at indgå væddemål hos Selskabet skal brugeren registreres som kunde hos Selskabet. Når en bruger registres indhentes der oplysninger om vedkommendes identitet, herunder navn, adresse og CPR-nummer (eller anden lignende dokumentation, hvis den pågældende bruger ikke har et CPR-nummer). Selskabet forbeholder sig retten til at efterspørge yderligere dokumentation, såfremt det skønnes nødvendigt for at bekræfte brugerens identitet. Indtil de nævnte oplysninger er kontrolleret, kan der alene åbnes en midlertidig spilkonto. Der kan ikke udbetales midler fra den midlertidige spilkonto og der kan maksimalt indbetales kr. 10.000 på spilkontoen.

En bruger som er opført i registeret over frivilligt udelukkede spillere (”ROFUS”) kan hverken oprette en normal eller en midlertidig spilkonto hos Selskabet.


Beskyttelse af mindreårige (18+)

Beskyttelse af mindreårige

I overensstemmelse med Spilleloven tillader Selskabet ikke, at personer under 18 år gør brug af Selskabets Tjenester og Software.

Selskabets hjemmeside er designet, således at det ikke tiltrækker børn og unge. Selskabet yder en aktiv indsats for at begrænse og spore personer under 18 år, som forsøger at spille på Selskabets hjemmesider. Selskabet anvender sofistikerede verificeringssystemer, som kan identificere mindreårige, som forsøger at anvende Tjenesterne og Software.

Selskabet opfordrer til, at spillevirksomheder og forældre samarbejder om at beskytte børn mod at spille. Hvis forældrene ønsker at sikre at deres børn færdes sikkert på internettet, så anbefales det, at du installerer et softwarefilter, der kan blokere mindreårige fra at tilgå visse hjemmesider og programmer.

Herunder findes links til sådanne udbydere og software:

Derudover opfordrer selskabet til, at forældrene tager en dialog med deres børn omkring gambling, herunder online væddemål og kasinoer.


Tips til forældre:

  • Lad ikke dine børn benytte computeren uden opsyn, når Selskabets Tjenester og Software kører. Du bør være ekstra opmærksom på, at dine børn ikke tilgår Selskabets ydelser via dine enheder.
  • Beskyt dine spilprogrammer med kodeord.
  • Lad ikke personer under 18 år deltage i gambling-aktiviteter.
  • Opbevar dit brugernavn, kodeord og betalingsdetaljer uden for børns rækkevidde.
  • Oplys dine børn om reglerne og om de potentielle konsekvenser ved mindreåriges spil.
  • Sæt grænser for, hvor lang tid dine børn må være online.
  • Vær særligt opmærksom på mindreåriges brug af faciliteter så som mobilenheder.
  • I det tilfælde at du kender en person under 18, som er registreret hos os, bedes du kontakte Selskabets driftsafdeling på Kontakt@888.dk.

Forebyggelse af ludomani

Selskabet tilbyder sine spil som et underholdningstilbud. Selskabet anerkender dog, at på trods af, at de fleste brugere spiller for underholdningens skyld er der et lille antal af den voksne befolkning som oplever problemer med ludomani. Selskabet har implementeret en række foranstaltninger for at håndtere problemet:

  1. Brugeren skal fastsætte en indbetalingsgrænse, inden spil kan påbegyndes. Brugeren kan vælge imellem en daglig, ugentlig eller månedlig indbetalingsgrænse.
  2. Selskabets uddannelsesprogram inkorporerer metoder og teknikker, der træner Selskabets medarbejdere i at genkende og træffe de nødvendige foranstaltninger, når de identificerer tvangsagtig gambling eller mindreårige, der spiller.
  3. Selskabet har implementeret et frivilligt eksklusionsprogram, som er nemt at bruge, til personer, som kan have brug for Selskabets hjælp. På din anmodning kan vi annullere dit medlemskab og forhindre dig i at få adgang til Selskabets hjemmeside.
  4. Du kan selv regulere det maksimale beløb, du vil lade dig selv spille for.
  5. På din anmodning fjerner Selskabet dit navn fra Selskabets mailingliste.

Husk:

  • Selskabets Tjenester og Software er en underholdningsform. Spillene er ikke en direkte billet til hurtig rigdom eller til at kunne betale eventuel gæld.
  • Gambling er hasardspil. Der er ikke nogen vindergaranterede formularer.
  • Vær sikker på, at beslutningen om at spille er din.
  • Spil med omtanke. Forsøg aldrig at jagte dine tab og spil aldrig mere end du kan tåle at tabe.
  • Tjek jævnligt de beløb, du bruger, via ”kassen”.
  • Vær sikker på, at du kender reglerne til de spil, du spiller.

Som så meget andet kan et overforbrug af ting, der bør nydes med måde, have ødelæggende konsekvenser.


Råd og vejledning

Hvis du har mistanke om, at du muligvis har et gambling-problem, kan du kontakte en af de organisationer som tilbyder hjælp og vejledning. Husk på, at du altid har nogen at tale med.

Center for Ludomani er en organisation, der tilbyder information, råd og vejledning til alle, der lider af et gambling-problem. Du kan kontakte Center for Ludomani på telefon 70 11 18 10 (mandag til onsdag i tidsrummet 8.30-15.30, torsdag i tidsrummet 8.30-17.00 og fredag i tidsrummet 9.00-12.00). Du kan også besøge Center for Ludomanis hjemmeside på http://ludomani.dk/.

Du kan også søge professionel hjælp hos følgende organisationer:

Er du bekymret over dine spillevaner, eller vil du vide mere om tegn på ludomani, kan du tage denne test.


Selvregulering

Som bruger hos Selskabet og/eller 888 skal du justere dine indbetalingsgrænser, inden spil kan påbegyndes. Udover det, så stiller Selskabet værktøjer til rådighed der, som en del af Selskabets strategi, hjælper dig med at kontrollere den mængde penge, du bruger til at spille for på Selskabets hjemmesider. Indskudsgrænserne kan justeres til at være daglige, ugentlige eller månedlige. Du kan selv indstille indskudsgrænser for den pågældende spiltype og når som helst anmode om at få dem justeret. Du ringer blot til Selskabets medlemssupportteam, og en repræsentant står klar til at hjælpe dig med at indstille grænserne. Medlemssupport er tilgængelig over telefonen og e-mail alle hverdage mellem 10.00-22.00, og lørdag - søndag mellem 10.00 – 18.00. Du kan indstille dine egne indskudsgrænser og når som helst anmode om at justere dem via ”kassen”. Bemærk venligst, at såfremt du har mere end en spilkonto åben hos os, kan din indskudsgrænse implementeres på alle disse spilkonti. Såfremt du ønsker at benytte dig af denne mulighed, bedes du kontakte medlemssupportteamet.

Ved at besvare disse korte spørgsmål, kan vi hjælpe dig med at indstille grænserne, så de er rigtige for dig:

  • Hvad udgør et rimeligt tab for dig?
  • Hvor ofte spiller du?
  • Hvor lang tid du bruger på hver spillesession?

Benyt dine svar til at beslutte, hvor meget du vil tillade dig selv at spille pr. dag, pr. uge eller pr. måned.

I løbet af din spilsession, forbeholder Selskabet sig ret til at bruge personlige oplysninger om dig til at give dig aktivitetsadvarsler vedrørende din brug af Tjenesten. Aktivitetsadvarslerne vil indeholde en angivelse af dit tidsforbrug for din aktuelle spilsession samt en beløbsangivelse af dine gevinster og tab. Din aktuelle spilsession løber fra tidspunktet for din log-in indtil aktivitetsadvarslens fremkomst.

Medmindre du aktivt selv indstiller frekvensen for Selskabets fremsendelse af aktivitetsadvarsler, vil Selskabet fremsende aktivitetsadvarsler hver time. Du kan indstille frekvensen for fremsendelsen af aktivitetsadvarsler således, at du modtager flere eller færre påmindelser. Du vil have mulighed for at stoppe din spilaktivitet øjeblikkeligt, hvis du ikke længere finder dit spil ansvarligt. Hvis du ønsker at stoppe din spilaktivitet øjeblikkeligt ved fremkomsten af en aktivitetsadvarsel, skal du følge anvisningerne i aktivitetsadvarslen.


Frivillig eksklusion og pause

Såfremt du føler, at Selskabets reklamemateriale opfordrer dig til at spille mere, end du ønsker, så send os gerne en skriftlig anmodning om at framelde dig via kontakt@888.dk.

Hvis du på noget tidspunkt bliver bekymret over din spilleadfærd, kan du anmode om en af følgende muligheder uden en 24-timers pause fra spil (”Afkølingsperiode”):

  • Pauseperiode på 30 dage.
  • Pauseperiode på to måneder.
  • Pauseperiode på tre måneder.
  • Pauseperiode på seks måneder.
  • Pauseperiode på et år.
  • Pauseperiode på fem år.

Under pauseperioden gælder restriktionerne på din spilkonto kun den spiltype, som du har anmodet om at begrænse. Såfremt du åbner nye spilkonti under din pauseperiode, vil sådanne spilkonti også blive blokeret, så snart de opdages. Derudover vil Selskabet foretage alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at du ikke modtager reklamemateriale i denne periode.

Under den midlertidige frivillige eksklusion opretholdes adgangsblokeringen, og denne kan ikke ændres i perioden. Du skal ringe til Selskabets medlemssupportteam for at genaktivere din spilkonto, når perioden er slut. Bemærk venligst, at der følger en 24-timers pause, før vi igen kan give dig adgang til din spilkonto.

Såfremt du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra Selskabets platform, lukker Selskabet alle de spilkonti, der er registreret i dit navn. Selskabet opfordrer til at kontakte medlemssupportteamet for at sikre, at alle dine spilkonti hos Selskabet er blevet lukket. Selskabet henstiller derudover over til, at brugeren bør overveje frivillig eksklusion fra andre online spiludbydere, hvor denne har en spilkonto.

Ved frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af Selskabets hjemmesider, accepteres det, at Selskabet lukker din spilkonto og refunderer eventuelle kontante beløb, du måtte have stående på sådanne spilkonti, i overensstemmelse med Brugeraftalen. Du vil under din frivillige eksklusionsperiode blive nægtet adgang til at åbne eller benytte en ny spilkonto på alle af Selskabets hjemmesider, indtil den frivillige eksklusion ophører, og den oprindelige spilkonto genåbnes. Såfremt du ikke overholder det foregående, forbeholder Selskabet sig retten til at blokere alle nye spilkonti, du måtte åbne, annullere eventuelle alle indbetalinger der er blevet gennemført til sådanne spilkonti. Selskabet fraskriver sig ethvert ansvar for at refundere beløb, som du måtte have væddet eller vundet via en sådan spilkonto.

Du kan anmode om en pauseperiode via ”kassen” eller ved at ringe til Selskabets medlemssupportteam, som kan kontaktes på telefon og e-mail hverdage mellem 10.00 - 22.00, og lørdag - søndag mellem 10.00 – 18.00.

Såfremt du ønsker at benytte den frivillige eksklusionsfunktion, bedes du ringe til medlemssupportteamet, som er tilgængeligt på telefonen hverdage ml. 10-22, og lørdag - søndag ml. 10 – 18.

Bemærk venligst, at du også når som helst kan registrere dig selv i ROFUS, hvor du kan blive midlertidigt eller permanent ekskluderet fra at spille onlinespil i Danmark.

Såfremt du er i tvivl om, hvorvidt du skal anmode om frivillig eksklusion, kan du stille dig selv nedenstående fire spørgsmål:

  • Forstyrrer dine spillevaner dit arbejde eller andre forpligtelser?
  • Forsøger du at gøre op for tidligere tab som følge af gambling?
  • Er du ved at komme dig oven på et afhængighedsproblem?
  • Spiller du under indflydelse af alkohol eller andre stoffer?

Hvis du kan svare ”ja” til mindst ét af ovenstående spørgsmål, anbefaler vi dig at tage en pauseperiode og søge professionel hjælp hos en af førnævnte kontakter.


Push beskeder på din smartphone

Hvis du downloader en af Selskabets applikationer til din enhed, og du accepterer at modtage push-notifikationer, vil det ikke være muligt fra Selskabets side at blokere dig fra at modtage sådanne notifikationer. Dette gælder også hvis du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af Selskabets hjemmesider.

Den eneste måde, hvorpå man kan undgå at modtage sådanne notifikationer, er ved at ændre indstillingerne på selve enheden.

Du kan også benytte dig af nedenstående software, som blokerer din computer fra at tilgå online gambling-hjemmesider via din browser:


Brug af værktøjer

Spilleren er berettiget til at anvende værktøjerne som anført i denne politik for ansvarligt spil. Du kan alene anvende de værktøjer der er stillet til rådighed og anført under punktet ”selvregulering” og ”Frivillig eksklusion og pause”, dvs. e-mail og telefon.

Selskabet er ikke forpligtet til at behandle henvendelser vedrørende ansvarligt spil, herunder om muligheden for selvregulering, selvudelukkelse og pause fra spil sendt via SMS, WhatsApp eller lignende og via sociale netværk.


Support:

Klik her for yderligere vejledning.