888 Denmark Limited (herefter omtalt som "Selskabet" eller "888") leverer tjenester og software (som defineret i brugeraftalen) som et underholdningstilbud til brugere gennem 888-mærket. 888 tilbyder et ansvarligt spillemiljø for brugerne. 888 giver brugerne mulighed for at se og bruge 888's tjenester og software som underholdning. 888 er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tab, som brugeren måtte lide i forbindelse med brugen af 888's tjenester og software. 888 stiller værktøjer til rådighed for alle brugere, så de kan begrænse og administrere deres spil, men brugeren er selv ansvarlig for at vurdere, hvor mange penge brugeren er villig til at risikere.
888 er en ansvarlig spiludbyder og det betyder, at vi tager et fælles ansvar for at forhindre tvangsmæssig og vanedannende brug af 888's tjenester og software og for at forhindre mindreårige i at få adgang til dem.
Derfor har 888 implementeret følgende virksomhedspolitikker og -værktøjer:
Politikkerne vil blive beskrevet mere detaljeret nedenfor:
For at kunne indgå i væddemål hos 888 skal brugeren være registreret som kunde hos 888. Når en bruger registreres, indsamles der oplysninger om brugerens identitet, herunder navn, adresse og CPR-nummer (eller anden lignende dokumentation, hvis den pågældende bruger ikke har et CPR-nummer). 888 forbeholder sig retten til at anmode om yderligere dokumentation, hvis det anses for nødvendigt for at bekræfte brugerens identitet. Der kan kun åbnes en midlertidig spillekonto, indtil ovennævnte oplysninger er blevet verificeret. Der kan ikke hæves penge fra den midlertidige spillekonto, og der kan maksimalt indsættes 10.000 kr. på spillekontoen.
En bruger, der er opført i registret over frivilligt udelukkede spillere ("ROFUS"), kan ikke oprette hverken en normal eller en midlertidig spillekonto hos 888.
I henhold til den danske spillelov tillader 888 ikke personer under 18 år at bruge 888's tjenester og software.
888's hjemmeside er designet således, at den ikke tiltrækker børn og unge. 888 gør en aktiv indsats for at begrænse og spore personer under 18 år, der forsøger at spille på 888's hjemmesider. 888 bruger sofistikerede verifikationssystemer, der kan identificere mindreårige, som forsøger at bruge tjenesterne og softwaren.
888 opfordrer spilfirmaer og forældre til at arbejde sammen for at beskytte børn mod hasardspil. Hvis forældre vil sikre sig, at deres børn er beskyttede online, anbefaler vi at installere et softwarefilter, der kan blokere mindreårige fra at få adgang til bestemte websteder og programmer.
Nedenfor findes links til sådanne udbydere og software:
Derudover opfordrer virksomheden forældre til at tale med deres børn om gambling, herunder online spil og casinoer.
Tip til forældre:
888 tilbyder vores spil som underholdning. 888 anerkender dog, at selvom de fleste brugere spiller for underholdningens skyld, er der et lille antal voksne, der lider af ludomani (spilafhængighed).
888 har implementeret en række foranstaltninger for at afhjælpe dette problem:
Husk:
Ligesom med så mange andre ting kan overforbrug af ting, der bør nydes med måde, have ødelæggende konsekvenser.
Hvis du tror, at du muligvis har et afhængighedsproblem, kan du kontakte en af de organisationer, der tilbyder hjælp og vejledning. Husk, at der altid er nogen, som du kan snakke med.
StopSpillet er Spillemyndighedens hjælpelinje om ludomani. StopSpillet er for alle, der har brug for råd og vejledning om ansvarligt spil og ludomani. Du kan til enhver tid kontakte rådgivere hos StopSpillet for råd og vejledning på telefonnummer 70 22 28 25.
Center for Ludomani er en organisation, der tilbyder information, rådgivning og vejledning til alle, der lider af et spilleproblem. Du kan kontakte Center for Ludomani telefonisk på telefonnummer70 11 18 10 (mandag til onsdag fra kl. 8:30 til 15:30, torsdag fra 8:30 til 17:00 og fredag fra 9:00 til 12:00). Du kan også besøge Center for Ludomanis hjemmeside på http://ludomani.dk/.
Du kan også søge professionel hjælp fra følgende organisationer:
Hvis du er bekymret over dine spillevaner, eller gerne vil vide mere om tegn på ludomani, kan du tage denne test.
Som bruger af 888 skal du indstille dine indbetalingsgrænser, før du kan begynde at spille.
Derudover tilbyder 888 værktøjer, der hjælper dig med at administrere dit spil og kontrollere, hvor mange penge du bruger på at spille hos 888. Indbetalingsgrænserne kan justeres til daglige, ugentlige eller månedlige grænser, og de kan til enhver tid justeres via vores Kontrolcenter på stedet. Du kan tilgå Kontrolcenteret foroven på hjemmesiden, når du er logget ind på 888.
Hvis du ønsker at øge dine indbetalingsgrænser, kan denne forhøjelse først træde i kraft efter 24 timer. Hvis du har problemer med at sætte dine indbetalingsgrænser eller har spørgsmål, kan du kontakte 888's team til medlemssupport, hvor en repræsentant vil være klar til at hjælpe dig. Medlemssupport er tilgængelig via telefon og e-mail på alle hverdage mellem kl. 10:00-22:00 og lørdag - søndag mellem 10:00 - 18:00.
Hvor stor bør min indbetalingsgrænse være? Ved at besvare disse korte spørgsmål kan vi hjælpe dig med at vælge de grænser, der er bedst for dig:
Brug dine svar til at beslutte, hvor meget du vil tillade dig selv at spille pr. dag, pr. uge eller pr. måned.
Under din spillesession forbeholder 888 sig retten til at bruge dine personlige oplysninger til at give dig aktivitetsadvarsler vedrørende din brug af tjenesten. Aktivitetsalarmer hjælper dig med at overvåge dit spil og vil vise den tid, du har brugt på din aktuelle spillesession samt angive dine gevinster og tab. Din nuværende spillesession starter fra det tidspunkt, du logger ind, indtil aktivitetsalarmen vises. Du kan til enhver tid justere hyppigheden af alarmerne via din kontomenu.
Medmindre du aktivt indstiller hyppigheden af 888's aktivitetsalarmer, sender 888 dig automatisk aktivitetsalarmer hver time. Hver gang påmindelsen udløses, har du mulighed for at stoppe din spilaktivitet med det samme, hvis du ikke længere anser dit spil for at være ansvarligt. Hvis du ønsker at stoppe din spilaktivitet, skal du følge instruktionerne i aktivitetsalarmen.
888's hjemmeside er designet således, at du har mulighed for at administrere dine udbetalinger under "Indstillinger". Du kan finde funktionen under "Indstillinger", som er placeret i din menu i øverste højre hjørne af skærmen.
Hvis du vælger at deaktivere funktionen, vil du ikke længere have adgang til at annullere de udbetalinger, du har foretaget eller har anmodet om.
Hvis du vælger at genaktivere funktionen, træder den ændrede indstilling først i kraft 7 dage efter, at du har foretaget ændringen. Muligheden for at annullere en udbetaling vil derfor først blive vist efter 7 dage.
Bemærk, at de indstillinger, du vælger for denne funktion, kun gælder for den konto, du har på denne spilleside, og ikke for andre af vores spillesider.
Hvis du føler, at 888's reklamemateriale opfordrer dig til at spille mere, end du ønsker, bedes du sende os en skriftlig anmodning om at afmelde dig fra vores reklameliste via Kontakt@888.dk.
Hvis du på noget tidspunkt bliver bekymret over din spilleadfærd, kan du nemt anmode om enten en pause, en midlertidig udelukkelse eller en permanent udelukkelse.
Du kan altid anmode om udelukkelse fra onlinespil i 24 timer, hvis kaldes for en nedkølingsperiode.
Du kan også midlertidigt udelukke dig selv i 6 måneder.
Du kan også kontakte vores medlemssupport for at udelukke dig selv i henholdsvis 1 år eller 5 år. Du får også mulighed for at udelukke dig selv permanent.
I pauseperioden gælder restriktionerne på din spillekonto kun for den type spil, du har anmodet om at få begrænset. Hvis du åbner nye spillekonti i din pauseperiode, vil sådanne spillekonti også blive blokeret, så snart de opdages. Derudover vil 888 træffe alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at du ikke modtager reklamemateriale i denne periode.
Under den midlertidige frivillige udelukkelse vil adgangsspærringen forblive gældende og kan ikke ændres i perioden.
Hvis du vælger frivilligt at udelukke dig selv fra 888's platform, vil 888 lukke alle de spilkonti, der er registreret i dit navn. 888 opfordrer dig til at kontakte medlemssupportteamet for at sikre, at alle dine spilkonti hos 888 er blevet lukket. 888 anbefaler endvidere, at brugeren overvejer frivillig udelukkelse fra andre online spiludbydere, hvor brugeren har en spilkonto.
Hvis du frivilligt udelukker dig selv fra en af 888's websteder, accepterer du, at 888 vil lukke din spillekonto og refundere eventuelle kontanter, som du måtte have på sådanne spillekonti, i overensstemmelse med brugeraftalen. I din frivillige udelukkelsesperiode vil du blive nægtet adgang til at åbne eller bruge en ny spillekonto på nogen af 888's websteder, indtil den frivillige udelukkelse er afsluttet, og den oprindelige spillekonto er blevet genåbnet. Hvis du ikke overholder ovenstående betingelser, forbeholder 888 sig retten til at blokere alle nye spillekonti, som du måtte åbne og annullere alle de indbetalinger, der foretages på sådanne spillekonti. 888 fraskriver sig ethvert ansvar for refusion af beløb, du måtte have satset eller vundet via en sådan spillekonto.
Hvis du ønsker at bruge funktionen til frivillig udelukkelse, kan du få adgang til den via "min konto" eller ved at ringe til medlemssupportteamet, som er tilgængeligt telefonisk på hverdage mellem kl. 10 og 22 og lørdag-søndag mellem kl. 10 og 18.
ROFUS er Spillemyndighedens Register over Frivilligt Udelukkede Spillere.
Registrering i ROFUS er frivillig og sker på brugerens eget initiativ. En registrering i ROFUS er personlig, og du kan derfor kun registrere dig selv. Du kan til enhver tid registrere dig i ROFUS, så du midlertidigt eller permanent bliver udelukket fra at spille online spil i Danmark.
Udelukkelsen vil omfatte alle online spil med indsatser og alle danske fysiske casinoer.
Ved at registrere dig giver du samtykke til, at spiludbyderne behandler dine data, hvis du forsøger at logge ind eller oprette en ny spillekonto. Spillemyndigheden tager forbehold for eventuelle tekniske fejl i ROFUS og kan ikke holdes ansvarlig for disse.
Din registrering i ROFUS kan ikke efterfølgende fortrydes eller annulleres.
Hvis du overvejer at registrere dig hos ROFUS , kan du stille dig selv følgende fire spørgsmål:
Hvis du kan svare "ja" til mindst ét af ovenstående spørgsmål, anbefaler vi, at du tager en pause fra spil og søger professionel hjælp fra en af de førnævnte kontakter.
Hvis du downloader en af 888's apps på din enhed og accepterer at modtage push-notifikationer, vil det ikke være teknisk muligt for 888 at blokere dig fra at modtage sådanne notifikationer. Det samme gør sig gældende, hvis du frivilligt vælger at udelukke dig selv fra en af 888's hjemmesider.
Den eneste måde at undgå at modtage sådanne notifikationer på er at ændre indstillingerne på selve enheden.
Du kan også bruge nedenstående software, som blokerer din computer fra at få adgang til online gamblingwebsteder via din browser:
Spilleren har ret til at bruge værktøjerne som angivet i denne politik for ansvarligt spil. Henvendelser til 888 vedrørende brugen af de tilgængelige værktøjer skal ske via e-mail eller telefon.
888 er ikke forpligtet til at behandle forespørgsler vedrørende ansvarligt spil, herunder muligheden for selvregulering, selvudelukkelse og en pause fra spil, der sendes via SMS, WhatsApp eller lignende og via sociale netværk.
Klik her for yderligere instruktioner.