ANSVARLIGT SPIL

Selskabet (som defineret i Brugeraftalen) føler sig forpligtet til at levere et ansvarligt spillemiljø til sine medlemmer. Det er ikke blot vores mission at levere en underholdende spilleoplevelse, men også vores pligt at forebygge tvangsagtig brug af vores gambling-produkter samt at forhindre mindreåriges adgang dertil.

Vi har implementeret følgende virksomhedspolitikker og –værktøjer:

  • Beskyttelse af mindreårige
  • Forebyggelse af ludomani
  • Selvregulering
  • Frivillig ekskludering

Beskyttelse af mindreårige (18+)

Beskyttelse af mindreårige

I overensstemmelse med Spilleloven tillader Selskabet ikke, at personer under 18 år spiller på sportsevents eller i dets kasinoer eller deltager i pokerspil. Det er strafbart for mindreårige at deltage i gambling-aktiviteter.

Vores hjemmeside er ikke designet, således at de tiltrækker børn og unge. Vi sørger for aktivt at begrænse og spore personer under 18 år, som forsøger at spille på vores hjemmesider. Vi anvender sofistikerede verificeringssystemer, som kan identificere mindreårige, som logger ind på vores software.

Vi anerkender dog, at internettet er let tilgængeligt i mange hjem rundt om i verden. Derfor må spillevirksomheder og forældre arbejde sammen for at beskytte børn fra at gamble. For at sikre dine børns sikkerhed anbefaler vi, at du installerer et softwarefilter, der kan blokere mindreårige fra at tilgå visse hjemmesider og programmer.

Herunder findes links til sådanne udbydere og software:

Tips til forældre:

  • Lad ikke dine børn benytte computeren uden opsyn, når hjemmesidens software kører. Du bør være ekstra opmærksom på, at de ikke tilgår vores ydelser via dine enheder.
  • Beskyt dine spilprogrammer med kodeord.
  • Lad ikke personer under 18 år deltage i gambling-aktiviteter.
  • Opbevar dit brugernavn, kodeord og betalingsdetaljer uden for børns rækkevidde.
  • Oplys dine børn om reglerne og om de potentielle konsekvenser ved mindreåriges spil.
  • Sæt grænser for, hvor lang tid dine børn må være online.
  • Vær særligt opmærksom på mindreåriges brug af faciliteter så som mobilenheder.

Desværre er intet system fejlsikkert. I det tilfælde at du kender en person under 18, som er registreret hos os, bedes du kontakte vores driftsafdeling på Kontakt@888.dk.

Forebyggelse af ludomani

Selskabet anerkender, at selvom de fleste mennesker spiller for underholdningens skyld, er der et lille antal mennesker, som kan blive besat af muligheden for de pengegevinster, vores spil tilbyder. På trods af at der er studier, der peger i retning af, at kun en meget lille procentdel af den voksne befolkning oplever problemer med ludomani, tager vi spørgsmålet meget alvorligt, og vi har implementeret en række foranstaltninger for at håndtere problemet:

  1. Selskabets uddannelsesprogram inkorporerer metoder og teknikker, der træner vores medarbejdere i at genkende og træffe de nødvendige foranstaltninger, når de identificerer tvangsagtig gambling eller mindreårige, der spiller.
  2. Vi har implementeret et frivilligt ekskluderingsprogram, som er nemt at bruge, til personer, som kan have brug for vores hjælp. På din anmodning kan vi annullere dit medlemskab og forhindre dig i at få adgang til vores hjemmeside.
  3. Du kan selv regulere det maksimale beløb, du vil lade dig selv spille for.
  4. På din anmodning fjerner vi dit navn fra vores mailingliste.

Husk:

  • Gambling er en underholdningsform. Det er ikke en direkte billet til hurtig rigdom eller til at kunne betale eventuel gæld.
  • Gambling er hasardspil. Der er ikke nogen vindergaranterede formularer.
  • Vær sikker på, at beslutningen om at spille er din.
  • Forsøg aldrig at jagte dine tab.
  • Tjek jævnligt de beløb, du bruger, via ”kassen”.
  • Vær sikker på, at du kender reglerne til de spil, du spiller.

Som så meget andet kan et overforbrug af ting, der bør nydes med måde, have ødelæggende konsekvenser.

Råd og vejledning

Husk på, at du altid har nogen at tale med.

Hvis du har mistanke om, at du muligvis har et gambling-problem, kan du kontakte:

Center for Ludomani er en organisation, der tilbyder information, råd og vejledning til alle, der lider af et gambling-problem. Du kan kontakte Center for Ludomani på telefon 70 11 18 10 (mandag til onsdag i tidsrummet 8.30-15.30, torsdag i tidsrummet 8.30-17.00 og fredag i tidsrummet 9.00-12.00). Du kan også besøge Center for Ludomanis hjemmeside på http://ludomani.dk/.

Du kan også søge professionel hjælp hos følgende organisationer:

Hvis du er bekymret over dine spillevaner, eller hvis du vil vide mere om tegn på ludomani, kan du tage denne test.

Selvregulering

Som en del af vores strategi sætter vi værktøjer til rådighed, der hjælper dig med at kontrollere den mængde penge, du bruger til at spille for på vores hjemmesider. Du kan selv indstille indskudsgrænser for det pågældende brand og når som helst anmode om at få dem justeret. Du ringer blot til vores medlemssupportteam, og en repræsentant står klar til at hjælpe dig med at indstille grænserne. Medlemssupport er tilgængeligt over telefonen, e-mail og live chat 24 timer om dagen, syv dage om ugen. Du kan indstille dine egne indskudsgrænser og når som helst anmode om at justere dem via ”kassen”. Bemærk venligst, at såfremt du har mere end en konto åben hos os, kan din indskudsgrænse implementeres på alle disse konti. Såfremt du ønsker at benytte dig af denne mulighed, bedes du kontakte medlemssupportteamet.

Ved at besvare disse korte spørgsmål, kan vi hjælpe dig med at indstille grænserne, så de er rigtige for dig:

  1. Beslut dig for, hvad der udgør et rimeligt tab for dig, før du begynder at spille.
  2. Læg mærke til, hvor ofte du spiller.
  3. Læg mærke til, hvor lang tid du bruger på hver spillesession.

Benyt dine svar til at beslutte, hvor meget du vil tillade dig selv at spille pr. dag, pr. uge eller pr. måned.

Frivillig ekskludering og pause

Såfremt du føler, at vores reklamemateriale opfordrer dig til at spille mere, end du ønsker, så send os gerne en skriftlig anmodning om at framelde dig via kontakt@888.dk.

Hvis du på noget tidspunkt bliver bekymret over din spilleadfærd, kan du anmode om en af følgende muligheder uden en 24-timers pause fra spil (”cooling-off period”):

  • Pauseperiode på en dag.
  • Pauseperiode på en uge.
  • Pauseperiode på to uger.
  • Pauseperiode på en måned.
  • Pauseperiode på to måneder.
  • Pauseperiode på tre måneder.
  • Pauseperiode på seks måneder.
  • Pauseperiode på et år.
  • Pauseperiode på fem år.

Under pauseperioden gælder restriktionerne på din konto kun det brand, du har anmodet om at begrænse. Såfremt du åbner nye konti under din pauseperiode, vil sådanne konti også blive blokeret, så snart de opdages. Derudover vil Selskabet foretage alle rimelige foranstaltninger for at sikre, at du ikke modtager reklamemateriale i denne periode.

Under den midlertidige frivillige ekskludering opretholdes adgangsblokeringen, og denne kan ikke ændres i perioden. Du skal ringe til vores medlemssupportteam for at genaktivere din konto, når perioden er slut. Bemærk venligst, at der følger en 24-timers pause, før vi igen kan give dig adgang til din konto.

Såfremt du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra vores platform, lukker vi alle de konti, der er registreret til dig. Vi opfordrer dig til at kontakte medlemssupportteamet for at sikre, at alle dine konti hos os er blevet lukket. Du bør desuden overveje frivillig ekskludering fra andre online spiludbydere, hvor du har en konto.

Du anerkender og accepterer, at såfremt du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af vores hjemmesider, lukker vi din konto og refunderer eventuelle kontante beløb, du måtte have stående på sådanne konti, i overensstemmelse med Brugeraftalen. Du vil under din frivillige ekskluderingsperiode blive nægtet adgang til at åbne eller benytte en ny konto på alle de hjemmesider, vi håndterer, indtil denne frivillige ekskludering er slut, og den oprindelige konto genåbnes. Såfremt du ikke overholder det foregående, forbeholder vi os retten til at blokere alle nye konti, du måtte åbne på andre hjemmesider, annullere eventuelle midler deri, og vi tager ikke ansvar for at refundere noget beløb, som du måtte have væddet eller vundet via en sådan konto.

Du kan anmode om en pauseperiode via ”kassen” eller ved at ringe til vores medlemssupportteam, som kan kontaktes på telefon, e-mail og live chat 24 timer om dagen, syv dage om ugen.

Såfremt du ønsker at benytte den frivillige ekskluderingsfunktion, bedes du ringe til vores medlemssupportteam, som er tilgængeligt på telefonen 24 timer om dagen, syv dage om ugen.

Bemærk venligst, at du også når som helst kan registrere dig selv i Spillemyndighedens register over frivilligt udelukkede spillere (ROFUS), hvor du kan blive midlertidigt eller permanent ekskluderet fra at spille onlinespil i Danmark.

Bemærk venligst: Hvis du downloader nogen af vores applikationer til din enhed fra Apple’s AppStore eller direkte fra vores hjemmeside, og du accepterer at modtage push-notifikationer, vil vi ikke kunne blokere dig fra at modtage sådanne notifikationer, selv hvis du vælger frivilligt at ekskludere dig selv fra nogen af vores hjemmesider. Den eneste måde, hvorpå man kan undgå at modtage sådanne notifikationer, er ved at ændre indstillingerne på selve enheden. Såfremt du er i tvivl om, hvorvidt du skal anmode om frivillig ekskludering, kan du stille dig selv nedenstående fire spørgsmål:

  • Forstyrrer dine spillevaner dit arbejde eller andre forpligtelser?
  • Forsøger du at gøre op for tidligere tab som følge af gambling?
  • Er du ved at komme dig oven på et afhængighedsproblem?
  • Spiller du under indflydelse af alkohol eller andre stoffer?

Hvis du kan svare ”ja” til mindst ét af ovenstående spørgsmål, anbefaler vi dig at tage en pauseperiode og søge professionel hjælp hos en af førnævnte kontakter.

Du kan også benytte dig af nedenstående software, som blokerer din computer fra at tilgå online gambling-hjemmesider:

Support:

Klik her for yderligere vejledning.